the editor

italiano versione italiana

anna lisa tota Anna Lisa Tota

Anna Lisa Tota is Associate Professor in Sociology of Cultural Processes at the Faculty of Liberal Arts and Philosophy of Roma Tre University. Since 2009 she is chair of the Research Network on Sociology of Culture of the European Sociological Association. She is invited professor at the University of Italian Switzerland in Lugano, where she teaches Sociology of the Arts. In 2008 she has been nominated Gastprofessor (visiting scholar) at the University of St. Gallen in Switzerland. Since many years she has served as expert evaluator of the European Commission in Brussels. She is member of the Editorial Board of the European Journal of Cultural Studies and of the International Advisory Board of Cultural Sociology. She has published several books and articles in Italian, English, Spanish, and Portuguese, among them: 1) Etnografia dell'arte. Per una sociologia dei contesti artistici (Logica University Press, 1997); 2) Sociologie dell'arte. Dal museo tradizionale all'arte multimediale (Carocci 1999); 3) La memoria contesa. Studi sulla comunicazione sociale del passato (ed., Angeli, 2001); 4) La cittÓ ferita. Memoria e comunicazione pubblica della strage di Bologna, 2 agosto 1980 (il Mulino, 2002); 5) Il linguaggio del passato. Mass media, memoria collettiva e discorso pubblico (eds., M. Rampazi e A. L. Tota, 2005); 6) La memoria pubblica. Trauma culturale, nuovi confini e identitÓ nazionali (eds., M. Rampazi e A. L.Tota, Utet 2007); 7) Tecnologie dell'identitÓ (eds., A. Marinelli, R. Paltrinieri, G. Pecchinenda, A. L. Tota, Angeli 2007); 8) Gender e media. Verso un immaginario sostenibile (ed., Meltemi, 2008).

á

responsabile informazioni: Ufficio Orientamento 28/4/2010